Background


TidaK bersyukur kah aku ?

salam . . lame aku menyepi . dri dunia blog . . na wt cena . . laptop xdew . so mlas la na berkojar gy CC . . mhal lak tuh . . itulah serba sedikit kehidupan aq di Uitm perlis . . . kwn ? da dpt . sempoi mia . hahah . . tpy cre ckp kne ubh sket laa . coz rmai sgt dak2 slngor . . tpy xpew . diorg neyh sempoiiii . . alhamdullilah . sume okayh2 jewp . . . . orientasi ,. . jadi rindu kt . tepuk2 . . hahaha . . . rindu sgt2 na buat lagyyy . tuh la . time orientasi tuh . xlarat bkn men . . marah sana marah sini . haha . . bila dah bis . rse cm na lagy jeww . hehehe . .

back to the topic . . da lme aq na mnulis ttg ini . juz xkesampaian jew . . so today . i have make up my decision to write this . . kenapa aku rsa mcm tuh ? astagfirullahalzim . istighfar dlu . tuk mngelakkan . dri dilabel tidak bersyukur . . 

akuuuu . . . hnya seorg insan biasa . . manusia normal . yg dilahirkan oleh seorg ibu ciptaanNya juga . . akuu . . . dilahirkn dlm keadaan yg sempurna . . tetapi mengapa ada yg msih menghinaa . mengapa ? lumrah manusia kata hatiku berkata . . yaa . iaa mmg lumrah manusia . . tpy mengapa . . . kerana manusia tidak pernah tahu membezakan antara kca dan permata . . ya benar . . kerana segalanya ketentuan dtg darinYa . ya allah . mengapa perasaanku sebgini . . aq merasakan diri aku begitu terpencil skali . . aq . . merasakan diriku ini . tidak layak utk menjadi milik sesiapa . . . ketika aku mnjdi pelajar di universiti . . melayu semuanya . sebangsa dgn ku . pelbagai ragam . dan cara . . aku ? merasakan . betapa kerdilnya diriku ini . . betapa sedikitnya kecantikan ku ini . . . ramainyaa insan yg dilahirkn sempurna . hati ni . mula cemburu . mengapa aq tidak cntik seperti mereka . . 'msty besh kn . jdy cntik . . rmai owg mnort . rmai owg sukaa . mnjdi rebutan .' yaa . itulah hatiku berkata . . . tnpa berputus asa . ia berdetk lagy . 'aku xlwa . sapa nak kt aku . aq rasa cm selamanya aq akn mmbujang ' smpai begitu skaly . . 'hatiku berdetik lagy. . . ' sudah cukup sempurna dirimu . . lebeyh sempurna dri org yg tidak mmpu berkata , bisu , pekak dan cacat . . ' aku buntuu . siapakah yg berkata pada mulanya itu ? siapakah yg berkata pada keduanya itu ? . . . masyaallah . adakah itu bisikan syaitan . . aq mula mencari jwpn . . ya aku mmg bersyukur . tetapi ada kala nya aku cemburu . . 'kenapa aku xlawa ?' 'kenapa aku buruk ?' 'kenapa owg selalu gelakkan aku ?' 'kenapa owg selalu mengata aku ?' ' . . . itulah yg selalu bermain di minda aku . . . 'dahlah hitam . konpem xdk sapa mau '? itu ialah kata2 dri insan ciptaaaNya juga . . dia mghina aku . . mmbuat ku terpengaruh dgn hasutan syaitan . . . insan itu .. mgkin terlalu sempurna dri segi paras rupa jika hendak dibandingkan dgn diriku ini . . . ya allah ? layakkah aku digelar tdk bersyukur lagy ? aku maluu . aku pasrah . . . aku juga mnjdi kekok jika berjalan di hadapan lelaki . . tidak kira la hensem ataupun tidak . aku tkot mereka bercakap ttg diriku . . lebeyh baek ikut jalan lain . . buat tmbh dosa mereka ja . . 

jodoh ? yaa . itu ketentuan allah . . aku berserah . . tidak dinafikan . aku suk melihat seorg lelaki yg hensem . tpy stiap kali aku melihat mereka . hatiku akn mengingatkn aku . ' aku nyeh yg xlawa xkn la bleyh dpt dya ' peringatn itu sentisa disematkn di dlam hatiku ini . . setiap kali aku berjalan sendrian hatiku akn berkata ' untung la dya lawa dpt pakwe ' 'hmmm . bila la aku nak ada pakwe ?'  ya aku sedeyh . . sedeyh yg amat . kwn2 laen . seronok . dgn pasangan masing2 . tpy aku ? masih bersendiri . mungkin allah na elakkn dosa bertambah ke ats aku . . . . . . semua perkara telah dirancang sempurna oleh allah . aku hnya mmpu menerima . . . bkn aku tdk mahu mencuba . tpy aku terlalu takot dgn suma bnda . tkot dihina . dicaci . . dikutuk . . . . jln bersama rakan aku yg cntek pown . aku sudah merasa aku terlalu kerdil . . . 'dye msty kna ngort . aku ?' kalau aku berkata itu . . patotkah aku digelar tidak bersyukur ? 

tidaakk . aku merasakn semua ini kerana manusia . . yaa . manusia yg suka menghina itu . . manusia yg suka mngutuk itu . . ya manusia itu . . . . aku tdk menyalahkan sesiapa di sini . tetapi . aku cuma ingin berkongsi duka aku . . . so utk korg yg dah bce . . . cuba la jwb soalan kau . 
"TIDAK BERSYUKUR KAH AKU ?"


`THE END`
~8.23AM~

Thx sudy Bce ! Komen lerr sklyy !

No comments: